Szanowni Pacjenci!
W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie Wasze i naszych pracowników, a także w celu stałego podwyższania jakości świadczonych usług, prosimy o zapoznanie się z obowiązującym regulaminem przed planowaną wizytą.
Na naszej stronie internetowej znajdą Państwo pełen zakres usług oraz metody pracy realizowane w gabinecie – www.fizjo-mental.pl
Regulamin Organizacyjny Gabinetu FIZJO-MENTAL Rehabilitacja
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. FIZJO-MENTAL Sylwia Małgorzata Dzieduszow, NIP 9661867864 jest firmą, która świadczy usługi z zakresu fizjoterapii.
2. Głównym miejscem wykonywania usług jest gabinet FIZJO-MENTAL Rehabilitacja, mieszczący się w Białymstoku, ul. Łąkowa 9 lok. 3A., zwanym dalej ,,gabinetem”.
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są również w formie mobilnej, uwzględniającej dojazd do miejsca pobytu pacjenta.
4. Niniejszy Regulamin znajduje się na stronie internetowej gabinetu www.fizjo-mental.pl oraz jest udostępniony Pacjentom w gabinecie.
5. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z przestrzegania jego zasad.
II. PRAKTYKA ZAWODOWA
1. FIZJO-MENTAL Sylwia Małgorzata Dzieduszow, zwana dalej ,,praktyką” działa na podstawie:
− przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
− wpisu nr 000000247608 do rejestru praktyk wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów,
− niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
2. W gabinecie świadczenia zdrowotne udzielane są osobiście przez mgr fizjoterapii – Sylwię Małgorzatę Dzieduszow PWZFz 55358 oraz przez jej pracowników i współpracowników.
Wykaz specjalistów dostępny jest na stronie www.fizjo-mental.pl/o-nas/
III. CEL, ZADANIA I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ
1. Celem praktyki fizjoterapeutycznej jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia Pacjentów.
2. Zadaniem praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w gabinecie oraz w domu Pacjenta, w szczególności:
− konsultacje i diagnostyka fizjoterapeutyczna,
− masaże i terapie manualne,
− kinezyterapia (terapia ruchem),
− fizykoterapia (zabiegi fizykalne),
− wydawanie opinii, orzeczeń i zaświadczeń,
− edukacja prozdrowotna realizowana w gabinecie, w mediach społecznościowych oraz poprzez stronę internetową gabinetu www.fizjo-mental.pl oraz bloga www.fizjoterapiabialystok.pl.
3. Zadania realizowane są z zastosowaniem znanych i sprawdzonych metod terapeutycznych, zgodnie ze zdobytą wiedzą, przestrzegając etyki zawodowej, Praw Pacjenta oraz świadcząc usługi z uwzględnieniem potrzeb i bezpieczeństwa Pacjenta.
IV. ZASADY REZERWACJI ORAZ ODWOŁYWANIA WIZYTY
1. W celu realizacji usługi fizjoterapeutycznej obowiązkowa jest wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty.
2. Rezerwacji wizyty można dokonać telefonicznie, osobiście oraz przez portal booksy.com umożliwiający rezerwacje on-line.
Rejestracja gabinetu – tel. 502 290 801
Właściciel gabinetu – tel. 782 485 155
Rejestracja internetowa – fizjomentalbialystok.booksy.com
3. Dokonując rezerwacji należy podać imię, nazwisko i numer telefonu do kontaktu.
4. Potwierdzeniem rezerwacji wizyty jest informacja zwrotna z portalu booksy.com w formie sms (lub mailowo, jeśli takiego wyboru pacjent dokona za pośrednictwem portalu).
5. Istnieje możliwość przeniesienia wizyty na inny termin pod warunkiem dostępności wolnych miejsc. Zmiany takiej można dokonać telefonicznie lub przez portal booksy.com nie później niż 24 godziny przed zarezerwowaną pierwotnie wizytą.
6. Odwołania wizyty należy dokonać telefonicznie lub za pośrednictwem portalu booksy.com nie później niż 24 godziny przed umówionym terminem.
7. Niestawienie się na wizytę lub odwołanie/przełożenie wizyty później niż 24 godzin przed zarezerwowanym terminem skutkuje pobraniem opłaty w wysokości 100% ceny zarezerwowanej wizyty. Należność zostanie doliczona do rachunku podczas kolejnej wizyty lub Pacjent może zostać poproszony o jej uiszczenie na konto bankowe.
8. W przypadku dwukrotnego niestawienia się w ustalonym terminie, podczas rezerwacji kolejnego zabiegu Pacjent może zostać poproszony o przedpłatę. Forma przedpłaty ustalana jest indywidualnie i nie jest zwracana w razie nie stawienia się w wyznaczonym terminie.
9. Nieprzestrzeganie powyższych zasad rezerwacji może skutkować zablokowaniem możliwości rezerwacji internetowych lub całkowitym odmówieniem przez fizjoterapeutę dokonania rezerwacji wizyty.
V. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1. Wizyty realizowane są od poniedziałku do soboty (z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach:
- poniedziałek – piątek 9:00 – 20:00
- sobota 9:00 – 14:00
Godziny otwarcia gabinetu są zależne od umówionych wizyt oraz realizacji wizyt domowych, dlatego mogą nieznacznie różnić się od powyższych.
2. Pacjent zobowiązany jest do stawienia się 10 min przed pierwszą wizytą w celu uzupełnienia dokumentacji niezbędnej do podjęcia świadczenia zdrowotnego.
W przypadku kolejnych wizyt – parę minut przed wyznaczoną godziną.
3. Spóźnienie się na zarezerwowaną godzinę skutkuje skróceniem czasu wizyty.
4. Do założenia karty opieki fizjoterapeutycznej oraz prowadzenia obowiązkowej w świetle prawa dokumentacji medycznej, niezbędne jest podanie imienia, nazwiska oraz numeru PESEL pacjenta i w przypadku niepełnoletniego numeru PESEL opiekuna.
5. Wizyty pacjenta niepełnoletniego realizowane są w towarzystwie rodzica lub jedynie za jego zgodą pisemną.
6. Zakres i cel przechowywania danych pacjenta określony jest w udostępnionym w gabinecie dokumencie RODO.
7. Podczas pierwszej wizyty przeprowadzany jest wywiad i badanie przedmiotowe, a także, na ich podstawie, określony cel i plan terapii.
8. Przed przystąpieniem do terapii pacjent wyraża zgodę słowną oraz pisemną na jej wykonanie.
9. Czas wizyty u mgr fizjoterapii określony w cenniku usług obejmuje obowiązkowy w zawodzie medycznym wywiad, badanie pacjenta, przeprowadzenie terapii i/lub przekazanie zaleceń oraz uzupełnienie dokumentacji medycznej.
10. Fizjoterapeuta może odmówić realizacji świadczenia w przypadku:
- nieprzestrzegania powyższego Regulaminu,
- gdy Pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego zachowania, naruszając godność osobistą terapeuty,
- uzna, że zagraża ona zdrowiu Pacjenta,
- uzna, że brak jest wskazań do wykonania świadczenia zdrowotnego,
- gdy Pacjent nie stosuje się do zaleceń,
- podczas zabiegu stwierdzi pogorszenie samopoczucia Pacjenta lub wystąpienie niepożądanych zmian pozabiegowych.
VI. PRZETWARZANIE I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe Pacjenta przetwarzane są na zasadach opisanych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Obowiązek informacyjny – art. 13 RODO przekazywany jest Pacjentowi podczas pierwszej wizyty jako odrębny dokument.
VII. DOKUMENTACJA MEDYCZNA I OPŁATY ZA JEJ UDOSTĘPNIANIE
1. Gabinet prowadzi dokumentację medyczną oraz zapewnia ochronę danych w niej zawartych.
2. Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona na pisemny wniosek:
- Pacjenta, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby pisemnie upoważnionej przez Pacjenta,
- zakładowi opieki zdrowotnej i osobom wykonującym zawód medyczny poza zakładami opieki zdrowotnej, jeśli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
- innym, upoważnionym na podstawie obowiązujących przepisów, podmiotom.
3. Za udostępnienie dokumentacji medycznej ustala się następujące opłaty:
- za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej opłata wynosi 0,00 zł (wg. prawa nie może być wyższa niż 0,002*, tj. 9,73 zł),
- za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej opłata wynosi 0,00 zł (wg. prawa nie może być wyższa niż 0,00007*, tj. 0,34 zł),
- za udostępnienie dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych (jeżeli podmiot wykonujący działalność leczniczą prowadzi dokumentację medyczną w postaci elektronicznej) opłata wynosi 0,00 zł (wg. prawa nie może być wyższa niż 0,0004*, tj. 1,95 zł).
- zaświadczenie, orzeczenie, opinia fizjoterapeuty w formie pisemnej zrealizowane na prośbę pacjenta na podstawie wizyt – 20,00 – 50,00 zł.
4. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje bez zbędnej zwłoki, maksymalnie w terminie do 7 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku. Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w wyznaczonym przez fizjoterapeutę terminie w godzinach pracy gabinetu.
* przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
VIII. ORGANIZACJA PROCESU POBIERANIA OPŁAT, WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
1. Gabinet FIZJO-MENTAL Rehabilitacja nie posiada umowy z NFZ. Za wszystkie realizowane świadczenia zdrowotne pobierane są od Pacjentów opłaty.
2. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne i zakres prowadzonych usług określony jest w Cenniku Usług dostępnym na stronie internetowej www.fizjo-mental.pl oraz w gabinecie, nie podlega negocjacji.
3. Dopuszczalne formy opłaty za zrealizowaną usługę to gotówka, karty płatnicze oraz blik. Opłata dokonywana jest bezpośrednio po zakończeniu wizyty.
4. W celu dokonania opłaty za usługę przelewem bankowym konieczna jest płatność z góry po wcześniejszym kontakcie z rejestracją gabinetu.
Numer konta bankowego:
FIZJO-MENTAL Sylwia Małgorzata Dzieduszow
69 1090 2718 0000 0001 4938 5272
Santander Bank
5. W celu wystawienia faktury za usługi Pacjent zobowiązany jest okazać dowody wpłat w formie paragonów za wizyty. Daty paragonów są weryfikowane z dokumentacją medyczną.
6. Pacjent może zostać poproszony o odbiór faktury w innym terminie jeśli fizjoterapeuta jest w trakcie realizacji innych obowiązków zawodowych.
IX. REALIZACJA KART PODARUNKOWYCH I ZNIŻKOWYCH NA USŁUGI
1. Aby skorzystać z karty podarunkowej lub zniżkowej należy zarezerwować wizytę zgodnie z określonymi w regulaminie zasadami rezerwacji (pkt. IV).
2. Dokonując rezerwacji należy poinformować rejestrację o posiadaniu karty podarunkowej lub załączyć taką informację przez portal Booksy.
3. Przed realizacją wizyt należy okazać kartę podarunkową lub zniżkową osobie wykonującej zabieg.
4. Karta podarunkowa lub zniżkowa okazana po wizycie, po zarejestrowaniu sprzedaży na kasie fiskalnej nie będzie brana pod uwagę podczas rozliczania usługi.
5. Karta podarunkowa nie podlega zwrotowi, ani wymianie na gotówkę lub wymianie na inny zabieg.
6. Karta podarunkowa może być wykorzystana tylko i wyłącznie przez osobę, która została podana jako odbiorca karty podczas jej zakupu, nie może być przekazana innej osobie.
7. Karty podarunkowe oraz zniżkowe posiadają swoją datę ważności.
8. Zalecany czas kontaktu z rejestracją w celu umówienia wizyty – minimum 2 tygodnie przed końcem daty ważności karty.
9. Data ważności kart oznacza ostateczny termin jej realizacji. Karty po terminie tracą swoją ważność.
X. PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA
1. Każdy pacjent zobowiązany jest do zapoznania się z zaleceniami dotyczącymi przygotowania się do pierwszej wizyty dostępnymi na stronie www.fizjo-mental.pl/pierwsza-wizyta/
2. W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma prawo do:
– poszanowania godności oraz odpowiedniego traktowania przez personel Gabinetu,
– korzystania z świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
– uzyskania rzetelnej, prawdziwej informacji o swoim stanie zdrowia, wykorzystywanych metodach terapeutycznych, następstwach ich zastosowania lub zaniechania,
– wyrażenia zgody lub odmowy wykonania zabiegu po uzyskaniu informacji o nim.
3. W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma obowiązek:
– poinformować dokładnie personel o stanie swojego zdrowia, aktualnych i przebytych wcześniej schorzeniach oraz ewentualnych przeciwwskazaniach do wykonania terapii,
– przestrzegania zasad higieny osobistej,
– przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty.
XI. PRZEPISY PORZĄDKOWE
1. W Gabinecie jest bezwzględny zakaz palenia tytoniu, spożywania oraz bycia pod wpływem napojów alkoholowych oraz środków odurzających.
2. Pacjenci przebywający w Gabinecie zobowiązani są do poszanowania mienia będącego jego własnością oraz należącego do innych Pacjentów, jak również do zachowania czystości.
3. Za zniszczenie mienia, o którym mowa w ust. 2, Pacjenci ponoszą pełną odpowiedzialność finansową.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy ustawy o z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem wpisania praktyki do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów.